Do 26 lutego br. trwa nabór prac do V edycji konkursu literackiego sieci sklepów Biedronka „Piórko”, dla debiutujących pisarzy. Na laureatów inicjatywy czeka gratyfikacja finansowa o wartości 100 000 zł.

Konkurs „Piórko” powstał z myślą o najmłodszych czytelnikach, u których organizator chciałby zaszczepić — bądź jeszcze bardziej rozwinąć — miłość do czytania. Założeniem projektu jest również pokazanie twórczości utalentowanych autorów oraz ilustratorów.

Konkurs skierowany jest do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Każdy uczestnik konkursu może ich zgłosić maksymalnie trzy, o objętości od 20 000 do 60 000 znaków. Laureata tegorocznej edycji konkursu, skierowanego do debiutujących pisarzy, poznamy 23 maja br. Tego samego dnia ruszy drugi etap „Piórka”, w którym graficy debiutanci stworzą ilustracje do nagrodzonego tekstu. Drugi etap potrwa do 1 lipca 2019 r. Następnie książka zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy i w listopadzie tego roku trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka.

Teksty na konkurs „Piórko” należy zgłaszać poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl.

W ramach inicjatywy „Piórko” ukazały się już książki: „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską, „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej, „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy, „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.