Czy w regulaminie organizacyjnym gminnego ośrodka kultury uwzględnia się stanowisko głównego księgowego w przypadku, gdy obowiązki te na podstawie zawartego z organizatorem porozumienia przejął i wykonuje skarbnik gminy?
Nie, w takiej sytuacji regulamin organizacyjny nie powinien zawierać stanowiska głównego księgowego.
Regulamin organizacyjny określa organizację wewnętrzną instytucji kultury (art. 13 ust. 3 Ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej). Tak jak każdy regulamin obowiązujący w instytucji kultury, powinien on być aktualny i w sposób rzeczywisty odzwierciedlać schemat organizacyjny instytucji kultury. To oznacza, że powinien zawierać tylko te komórki organizacyjne i stanowiska pracy, które w danym czasie istnieją w instytucji.
Jeżeli, na podstawie art. 10b Ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, na przykład księgowość lub kadry zostały objęte zakresem usług wspólnych przez gminę, to nie ma ich w strukturze organizacyjnej instytucji, a w związku z tym nie powinny być także uwzględnione w regulaminie organizacyjnym.