Drodzy Czytelnicy,

Zgodnie z najnowszym komunikatem Ministra Cyfryzacji (Dz.U. z 19 lipca 2024 r. pod poz. 1078) instytucje kultury, podobnie jak inne podmioty publiczne, mają obowiązek stosowania doręczeń elektronicznych od 1 stycznia 2025 br. To kolejny termin wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych, który był już wielokrotnie przesuwany. Ostatnie przesunięcie z grudnia 2023 r. na 1 października 2024 r. było podyktowane niewystarczającą gotowością po stronie podmiotów publicznych. Oznacza to, że obowiązek stosowania przepisów Ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych dotyczy także instytucji kultury. W założeniu system e-Doręczeń ma zastąpić ePUAP.

To ostatni moment, aby dowiedzieć się, jakie obowiązki w związku z tym ma dyrektor instytucji kultury, Zwłaszcza, że stosowanie e-doręczeń wymaga wielu przygotowań po stronie instytucji kultury.

Szkolenie będzie miało także praktyczne znaczenie dla uczestników w ich osobistych sprawach, ponieważ sami będą otrzymywać od niektórych podmiotów, takich jak np. ZUS czy urząd skarbowy korespondencję w taki sposób.

Aby przybliżyć Państwu przepisy dotyczące doręczeń elektronicznych i wynikających z nich dla instytucji kultury obowiązków, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie online pt. E-doręczenia w instytucjach kultury. Prawne aspekty doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.

Miejsce szkolenia i jego termin

  • Data: 18 grudnia 2024 r.
  • Czas trwania: 09:00 do 12:00

Prowadzący szkolenie

Szkolenie poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Anna Gotkowska:

  • radczyni prawna, zatrudniona w dużym podmiocie sektora finansów publicznych;
  • absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim;
  • autorka licznych publikacji dotyczących prawa pracy, prawa instytucji kultury w Poradniku Instytucji Kultury (Wydawnictwo Prawo dla Praktyków);
  • autorka publikacji książkowych dla instytucji kultury, m.in. dotyczących wynagradzania pracowników instytucji kultury, regulaminu organizacyjnego i regulaminu wynagradzania oraz czasu pracy;
  • szkoleniowiec z zakresu m.in. wynagradzania pracowników, czasu pracy i prawa pracy w instytucjach kultury;
  • właścicielka kancelarii prawnej zajmującej się doradztwem prawnym dla instytucji kultury.

Cel szkolenia

Celem szkolenia online jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów Ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych i przygotowanie Państwa do wprowadzenia ich w życie w Państwa instytucjach kultury.

Tematyka szkolenia

Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo m.in.:

  1. Czym jest i na tym polega e-Doręczenie?
  2. Czym się różni publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) od publicznej usługi hybrydowej (PUH)? Co ma pierwszeństwo stosowania?
  3. W jakim zakresie instytucja kultury jest zobowiązana do korzystania e-doręczeń?
  4. Co po 10 grudnia 2023 r. instytucja kultury może wysłać „zwykłą” pocztą, czyli jakie są wyłączenia stosowania e-doręczeń?
  5. Jakie instrumenty techniczne należy posiadać, aby móc stosować e-doręczenia?
  6. Kim jest operator wyznaczony? Jak zawrzeć z nim umowę? Jak ustalić koszty e-doręczeń?
  7. Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów elektronicznych (BAE).
    • Jak się zarejestrować w BAE?
    • Jak korzystać z bazy adresów elektronicznych?
  8. Skutki prawne wpisu adresu do doręczeń elektronicznych.
  9. Zarządzanie skrzynką na doręczeń. Administrator skrzynki doręczeń.
  10. Jak działać będzie publiczna usługa hybrydowa? Jakie będą parametry techniczne korespondencji w PUH?
  11. Nadanie i doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego. W jaki sposób zostanie potwierdzone nadanie i odebranie przesyłki?
  12. W jakiej sytuacji publiczna usługa hybrydowa zostanie uznana za niewykonaną lub nienależycie wykonaną.
  13. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne.

Koszt szkolenia

W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:

  • 3 godziny szkoleniowe ze specjalistką prawa instytucji kultury,
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia online w formie czatu oraz w formie audio,
  • materiały, stanowiące podsumowanie tematyki poruszanej na szkoleniu — przesłane drogą mailową,
  • certyfikat dla każdego uczestnika — przesyłany drogą mailową.

Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 469 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika szkolenia.

Zgłoszenia, informacje o wolnych miejscach, płatnościach, fakturach i pozostałe kwestie organizacyjne — prosimy o kontakt pod numerem 505 464 102. Więcej informacji merytorycznych o szkoleniu można uzyskać pod numerem telefonu 505 464 103.

Biorące w szkoleniu udział instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Aby z niego skorzystać, wystarczy wypełnić zawarte w formularzu zgłoszenia na szkolenie oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Formularz należy przesłać na adres mailowy Wydawnictwa szkolenia@wpdp.pl. Będziemy ogromnie wdzięczni za wpisanie w treści maila ze zgłoszeniem terminu lub tytułu (może być skrócony) szkolenia. Zgodnie z naszym regulaminem za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu szkolenia.

Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting

  1. Do korzystania ze szkolenia online potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu i głośnikami (lub ewentualnie zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego).
  2. Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
  3. Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Wykorzystywana jest tylko platforma Clickmeeting.
  4. WAŻNE! Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Zdarza się, że zaproszenie wpadnie do folderu SPAM w programie pocztowym, a w przypadku skrzynek mailowych w popularnych serwisach takich jak np. WP.pl, Tlen.pl, czy Interia.pl może wpaść do zakładki typu „Powiadomienia” czy „Wiadomości”.
  5. Email jest wysyłany z adresu Wydawnictwo Prawo dla Praktyków i ma tytuł „Zaproszenie na wydarzenie + nazwa szkolenia i data”. Po otwarciu maila na zielono wyświetla się przycisk „Dołącz”. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (może to być imię uczestnika lub nazwa instytucji kultury, którą reprezentuje) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest opcja potwierdzenia otrzymania zaproszenia (zalecamy, aby kliknąć w przycisk „Akceptuj”, będzie to dla nas informacja, że otrzymali Państwo emaila) oraz opcja sprawdzenia połączenia internetowego, a także wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
  6. Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.

Materiały do pobrania