Drodzy Czytelnicy,
Zgodnie z najnowszym komunikatem Ministra Cyfryzacji (Dz.U. z 23 listopada 2023 r. poz. 2540) instytucje kultury, podobnie jak inne podmioty publiczne, mają obowiązek stosowania doręczeń elektronicznych od 30 grudnia br. Pierwotnie termin ten był wyznaczony na 10 grudnia. Oznacza to, że instytucja kultury ma także w związku z tym obowiązek stosowania przepisów Ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. W założeniu system e-Doręczeń ma zastąpić ePUAP.
Koniec października to dobry moment, aby dowiedzieć się jakie obowiązki w związku z tym ma dyrektor instytucji kultury, Zwłaszcza, że stosowanie e-doręczeń wymaga wielu przygotowań po stronie instytucji kultury.
Szkolenie będzie miało także praktyczne znaczenie dla uczestników w ich osobistych sprawach, ponieważ sami będą otrzymywać od niektórych podmiotów, takich jak np. ZUS czy urząd skarbowy korespondencję w taki sposób.
Aby przybliżyć Państwu przepisy dotyczące doręczeń elektronicznych i wynikających z nich obowiązków, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe, specjalistyczne szkolenie online pt. E-doręczenia w instytucjach kultury. Prawne aspekty doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Szkolenie poprowadzi Anna Gotkowska:
Celem szkolenia online jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów Ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych i przygotowanie Państwa do wprowadzenia ich w życie w Państwa instytucjach kultury.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 469 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na szkolenie treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania ze szkolenia potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.