Drodzy Czytelnicy,

Instytucje kultury, tak jak każda inna jednostka gospodarcza, muszą rzetelnie i jasno przedstawiać swoją sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy. Obowiązek rzetelności wynika z tego, że dane ujmowane w sprawozdaniu finansowym muszą być zgodne ze stanem faktycznym aktywów i pasywów. Ten rzeczywisty stan instytucja kultury może ustalić tylko drogą inwentaryzacji składników majątkowych. Warto pamiętać, że inwentaryzacja jest jednym z najbardziej skutecznych i efektywnych instrumentów kontroli.

Jak przygotować się do inwentaryzacji i przeprowadzić ją zgodnie z przepisami? Aby ułatwić Państwu ten żmudny i pracochłonny obowiązek, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie pt. Inwentaryzacja w instytucjach kultury krok po kroku. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.

Miejsce szkolenia i jego termin

  • Data: 8 listopada 2024 r.
  • Czas trwania: 09:00 do 12:00

Prowadzący szkolenie

Szkolenie poprowadzi Ewa Ostapowicz:

  • ekspertka od wielu lat specjalizująca się w zakresie finansów i rachunkowości instytucji kultury;
  • ekonomistka, od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z finansami i rachunkowością;
  • absolwentka studiów podyplomowych w kierunku zarządzania i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych;
  • autorka licznych porad z finansów i rachunkowości instytucji kultury w Poradniku Instytucji Kultury oraz publikacji książkowych, w tym dotyczących inwentaryzacji, Wydawnictwa Prawo dla Praktyków.

Cel szkolenia

Celem szkolenia online jest zdobycie praktycznych informacji, jak przygotować się przeprowadzić i rozliczyć inwentaryzację, uwzględniając specyfikę instytucji kultury. Dodatkowo podczas szkolenia zostaną omówione takie dokumenty jak zarządzenie dyrektora w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji i powołanie komisji inwentaryzacyjnej oraz protokół z inwentaryzacji.

Tematyka szkolenia

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • Z jaką częstotliwością przeprowadzać inwentaryzację?
  • Co oznacza teren strzeżony?
  • Jak powołać komisję inwentaryzacyjną w małej instytucji kultury?
  • Jaką metodę inwentaryzacji zastosować do poszczególnych składników majątku?
  • Jakie przykładowe zapisy umieścić w instrukcji inwentaryzacyjnej, aby uwzględnić specyfikę instytucji kultury?
  • Jak prawidłowo przeprowadzić skontrum materiałów bibliotecznych?
  • Jak inwentaryzować dzieła sztuki i zbiory muzealne?
  • Jakie błędy najczęściej popełniają instytucje kultury przy spisie z natury?
  • Jak zaksięgować różnice inwentaryzacyjne?
  • Jak rozliczyć osoby materialnie odpowiedzialne z wyników inwentaryzacji?
  • Kiedy trzeba poczekać z inwentaryzacją na biegłego rewidenta?
  • Jakie obowiązki ma instytucja kultury, gdy inwentaryzację przeprowadza CUW?

Koszt szkolenia

W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:

  • 3 godziny szkoleniowe ze specjalistką w zakresie finansów i rachunkowości instytucji kultury,
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia online w formie czatu,
  • materiały, stanowiące podsumowanie tematyki poruszanej na szkoleniu, dostępne na czacie w trakcie szkolenia oraz przesyłane mailem po szkoleniu,
  • certyfikat dla każdego uczestnika, przesyłany mailem po szkoleniu.

Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 459 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika webinaru.

Zgłoszenia, informacje o wolnych miejscach, płatnościach, fakturach i pozostałe kwestie organizacyjne — prosimy o kontakt pod numerem 505 464 102. Więcej informacji merytorycznych o szkoleniu można uzyskać pod numerem telefonu 505 464 103.

Biorące w szkoleniu udział instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Aby z niego skorzystać, wystarczy wypełnić zawarte w formularzu zgłoszenia na szkolenie oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Formularz należy przesłać na adres mailowy Wydawnictwa szkolenia@wpdp.pl. Będziemy ogromnie wdzięczni za wpisanie w treści maila ze zgłoszeniem terminu lub tytułu (może być skrócony) szkolenia. Zgodnie z naszym regulaminem za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu szkolenia.

Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting

  1. Do korzystania ze szkolenia online potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu i głośnikami (lub ewentualnie zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego).
  2. Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
  3. Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Wykorzystywana jest tylko platforma Clickmeeting.
  4. WAŻNE! Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Zdarza się, że zaproszenie wpadnie do folderu SPAM w programie pocztowym, a w przypadku skrzynek mailowych w popularnych serwisach takich jak np. WP.pl, Tlen.pl, czy Interia.pl może wpaść do zakładki typu „Powiadomienia” czy „Wiadomości”.
  5. Email jest wysyłany z adresu Wydawnictwo Prawo dla Praktyków i ma tytuł „Zaproszenie na wydarzenie + nazwa szkolenia i data”. Po otwarciu maila na zielono wyświetla się przycisk „Dołącz”. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (może to być imię uczestnika lub nazwa instytucji kultury, którą reprezentuje) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest opcja potwierdzenia otrzymania zaproszenia (zalecamy, aby kliknąć w przycisk „Akceptuj”, będzie to dla nas informacja, że otrzymali Państwo emaila) oraz opcja sprawdzenia połączenia internetowego, a także wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
  6. Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.

Materiały do pobrania