Drodzy Czytelnicy,
Plan finansowy jest podstawą gospodarki finansowej instytucji kultury. Opracowując plan finansowy, należy brać pod uwagę realne możliwości pozyskania środków na finansowanie zadań instytucji kultury, a w szczególności wysokość dotacji od organizatora. Ma on obowiązek udzielenia dotacji podmiotowej, która z reguły jest główną pozycją w planie finansowym.
Planowane koszty można zwiększyć tylko wtedy, gdy zrealizowane zostały wyższe niż prognozowane przychody lub gdy zwiększenie kosztów nie spowoduje zwiększenia dotacji albo zwiększenia planowanego stanu zobowiązań.
W tym roku ze względu na ciągle rosnące ciągle ceny towarów i usług, w tym ogrzewania i energii, a także kolejne podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2024 r. przygotowanie planu finansowego może być wyjątkowo trudne.
Trzeba też pamiętać, że zarówno wszystkie dodatkowe środki, które instytucja uzyska w ciągu roku, jak i nieplanowane koszty powodują konieczność urealnienia planu finansowego.
Chociaż przepisy dotyczące planu finansowego nie zmieniają się od wielu lat, zagadnienie to ciągle budzi wiele wątpliwości księgowych instytucji kultury. Dlatego Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie online pt. Plan finansowy w instytucji kultury w dobie inflacji — tworzenie, ujmowanie przychodów i kosztów, zmiany, wykonanie. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Szkolenie poprowadzi Ewa Ostapowicz:
Celem szkolenia online jest zdobycie praktycznej wiedzy o prawnych aspektach oraz praktycznych problemach związanych z tworzeniem (w szczególnie w dobie ciągle zmieniających się cen), zmianami i wykonaniem planu finansowego w instytucji kultury i rozwianie wątpliwości, jakie w związku z nim się pojawiają.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in.:
W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 469 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na szkolenie treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania ze szkolenia potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.