Drodzy Czytelnicy,

Statut instytucji kultury to podstawa jej funkcjonowania. Chociaż statut to akt prawa miejscowego nadawany instytucji kultury przez organizatora, dobrze jest wiedzieć, czy jego postanowienia są zgodne z prawem, korzystne dla instytucji, a także w jakich sytuacjach zwracać się do organizatora o zmianę statutu.

Regulamin organizacyjny to prawne rusztowanie instytucji kultury. Jego stworzenie powinno być dla dyrektora wyzwaniem, które się opłaci w przyszłości, ponieważ regulamin organizacyjny skrojony na miarę potrzeb konkretnej instytucji pomoże dyrektorowi w jej zarządzaniu, a właściwe ujęcie poszczególnych działów i stanowisk pracy to gwarancja dobrej współpracy między pracownikami oraz sprawnego zarządzania całą instytucją dla dyrektora.

Aby przekonać Państwo, że można wypracować treść statutu, która nie utrudnia, lecz umożliwia instytucji realizację wielu wartościowych działań kulturalnych oraz uporządkować Państwa wiedzę o treści i roli regulaminu organizacyjnego instytucji kultury, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie pt. Statut i regulamin organizacyjny instytucji kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.

Miejsce szkolenia i jego termin

  • Data: 30 października 2024 r.
  • Czas trwania: 09:00 do 12:00

Prowadzący szkolenie

Szkolenie poprowadzi Anna Gotkowska:

  • radczyni prawna, zatrudniona w dużym podmiocie sektora finansów publicznych;
  • absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim;
  • autorka licznych publikacji dotyczących prawa pracy, prawa instytucji kultury w Poradniku Instytucji Kultury (Wydawnictwo Prawo dla Praktyków);
  • autorka publikacji książkowych dla instytucji kultury, m.in. dotyczących wynagradzania pracowników instytucji kultury, regulaminu organizacyjnego i regulaminu wynagradzania oraz czasu pracy;
  • szkoleniowiec z zakresu m.in. wynagradzania pracowników, czasu pracy i prawa pracy w instytucjach kultury;
  • właścicielka kancelarii prawnej zajmującej się doradztwem prawnym dla instytucji kultury.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie Państwa z przepisami ustawy o działalności kulturalnej i aktualnego orzecznictwa sądowego i rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących treści statutu instytucji kultury oraz przekazanie praktycznej wiedzy o tym, jak kształtować treść regulaminu organizacyjnego, aby funkcjonowanie instytucji nie było zagrożone i przedstawienie rozwiązań specyficznych problemów, jakie pojawiają się w związku ze statutem i regulaminem organizacyjnym.

Tematyka szkolenia

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • Jakie elementy musi zawierać statut, a jakich postanowień nie może w nim być?
  • Czy instytucja może prowadzić działalność sportową, gastronomiczną, wydawniczą?
  • Czym są organy doradcze i czy instytucja musi je mieć?
  • Kiedy zapis dotyczący stanowiska zastępcy dyrektora jest konieczny w statucie?
  • W jaki sposób instytucja kultury może realnie wpłynąć na zmianę swojego statutu?
  • Dlaczego tak ważna jest poprawna treść regulaminu organizacyjnego?
  • Co powinno znaleźć się w regulaminie organizacyjnym?
  • Czy organizator ma realny wpływ na treść regulaminu organizacyjnego?
  • W jaki sposób zmieniać regulamin organizacyjny i jak często powinno być to dokonywane?
  • Co wspólnego z regulaminem organizacyjnym ma kontrola zarządcza?
  • Jaka jest odpowiedzialność dyrektora za nieaktualny regulamin organizacyjny?

Koszt szkolenia

W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:

  • 3 godziny szkoleniowe ze specjalistką prawa instytucji kultury,
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia online w formie czatu,
  • materiały, stanowiące podsumowanie tematyki poruszanej na szkoleniu, dostępne na czacie w trakcie szkolenia oraz przesyłane mailem po szkoleniu,
  • certyfikat dla każdego uczestnika, przesyłany mailem po szkoleniu.

Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 469 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika webinaru.

Zgłoszenia, informacje o wolnych miejscach, płatnościach, fakturach i pozostałe kwestie organizacyjne — prosimy o kontakt pod numerem 505 464 102. Więcej informacji merytorycznych o szkoleniu można uzyskać pod numerem telefonu 505 464 103.

Biorące w szkoleniu udział instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Aby z niego skorzystać, wystarczy wypełnić zawarte w formularzu zgłoszenia na szkolenie oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Formularz należy przesłać na adres mailowy Wydawnictwa szkolenia@wpdp.pl. Będziemy ogromnie wdzięczni za wpisanie w treści maila ze zgłoszeniem terminu lub tytułu (może być skrócony) szkolenia. Zgodnie z naszym regulaminem za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu szkolenia.

Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting

  1. Do korzystania ze szkolenia online potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu i głośnikami (lub ewentualnie zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego).
  2. Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
  3. Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Wykorzystywana jest tylko platforma Clickmeeting.
  4. WAŻNE! Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Zdarza się, że zaproszenie wpadnie do folderu SPAM w programie pocztowym, a w przypadku skrzynek mailowych w popularnych serwisach takich jak np. WP.pl, Tlen.pl, czy Interia.pl może wpaść do zakładki typu „Powiadomienia” czy „Wiadomości”.
  5. Email jest wysyłany z adresu Wydawnictwo Prawo dla Praktyków i ma tytuł „Zaproszenie na wydarzenie + nazwa szkolenia i data”. Po otwarciu maila na zielono wyświetla się przycisk „Dołącz”. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (może to być imię uczestnika lub nazwa instytucji kultury, którą reprezentuje) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest opcja potwierdzenia otrzymania zaproszenia (zalecamy, aby kliknąć w przycisk „Akceptuj”, będzie to dla nas informacja, że otrzymali Państwo emaila) oraz opcja sprawdzenia połączenia internetowego, a także wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
  6. Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.

Materiały do pobrania