Szanowni Państwo!
Ustawa z 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych, która obowiązuje od 1 stycznia 2019 r., wprowadza szereg nowych rozwiązań prawnych, które dotyczą całego procesu udzielania zamówień publicznych — począwszy od samego planowania postępowania, przez prowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia publicznego, aż do realizacji umowy oraz jej ewaluacji.
W instytucjach kultury najczęściej jednak stosuje się tzw. zamówienia podprogowe, czyli te nieprzekraczające wartości 130 000 zł. Jak zgodnie z przepisami przeprowadzać te przetargi? Czy konieczne jest wprowadzanie regulaminu takich zakupów? Co w nim napisać, aby pomagał, a nie utrudniał pracę, jeśli instytucja zdecyduje się na jego wprowadzenie?
Wszystkie wątpliwości rozwieje nasz ekspert, Arkadiusz Szyszkowski, wybitny specjalista w zakresie zamówień publicznych, który omówi też regulamin takich zamówień (wzór regulaminu poniżej 130 000 zł znajdzie się w materiałach ze szkolenia).
Z kolei wejście w życie zapomnianego już przez wiele osób rejestru umów powyżej 500 zł zostało po raz kolejny przesunięte — na 1 stycznia 2026 r. Chodzi o art. 34a ustawy o finansach publicznych. Został on dodany do ustawy o finansach publicznych przez art. 6 pkt 2 Ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy — Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2054 ze zm.). Przepisy te pierwotnie miały wejść w życie 1 lipca 2022 r., następnie od 1 stycznia 2023 r. i 1 stycznia 2024 r. Próbowano je kilkakrotnie zmienić, nadal nie usuwając najważniejszych wątpliwości dotyczących rejestru.
Aby ułatwić Państwu udzielanie zamówień tzw. podprogowych w instytucjach kultury, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie online pt. Zamówienia podprogowe (do 130 000 zł) w instytucjach kultury. Regulamin zamówień podprogowych, waloryzacja umów, szacowanie, dokumentowanie, planowanie, odpowiedzialność pracowników zamawiającego. Z uwzględnieniem rejestru umów od 1 stycznia 2026 r.. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Szkolenie poprowadzi Arkadiusz Szyszkowski:
Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy z zakresu nowych przepisów dotyczących udzielania zamówień podprogowych (do 130 000 zł) przez instytucje kultury.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in.:
W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 499 zł zapłacą Państwo 429 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na szkolenie treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania ze szkolenia potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.