Drodzy Czytelnicy,
Chociaż ostatnie spore zmiany w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i nowe Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury obowiązują już ładnych kilka lat, to nadal ich stosowanie budzi wiele wątpliwości.
W szczególności trudności sprawia ustalanie stałych i zmiennych składników wynagrodzenia pracowników oraz zasady, na jakich można przyznawać niektóre dodatki (zwłaszcza specjalny czy funkcyjny) oraz czy należą się one pracownikom za okres nieobecności w pracy. W dobie pandemii COVID-19 problemem jest natomiast wypłacanie wynagrodzenia postojowego i określanie jego składników, praca zdalna, czy praca pracowników podczas kwarantanny albo izolacji.
Nieustannie problemy budzą przepisy dotyczące wynagrodzeń osób zarządzających instytucją kultury, czyli dyrektora, jego zastępcy oraz głównego księgowego. W szczególności ważna jest relacja tzw. ustawy kominowej do zasad wynagradzania określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
Choć przepisy Kodeksu pracy, które zmieniły zasady dotyczące obowiązku wprowadzenia regulaminów: wynagradzania i pracy w instytucjach kultury zmieniły się od 2017 r., to nadal w wielu instytucjach kultury trwają rozważania, czy warto te akty prawa wewnątrzzakładowego wprowadzić. W szczególności wątpliwości dotyczą tych instytucji, które zatrudniają między 20 a 50 pracowników. Czy naprawdę warto rezygnować z regulaminów? Podamy kilka zalet ich posiadania oraz najważniejsze zapisy.
Aby ułatwić Państwu usystematyzowanie wiedzy o zasadach wynagradzania pracowników w instytucji kultury, także w czasie pandemii, oraz zapoznać z zaletami posiadania regulaminów pracy i wynagradzania, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie online pt. Zasady wynagradzania pracowników (także w pandemii) oraz regulaminy: pracy i wynagradzania w instytucjach kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Szkolenie poprowadzi Anna Gotkowska:
Celem szkolenia jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów ustawy o działalności kulturalnej, Kodeksu pracy oraz ustawy kominowej w zakresie wynagradzania pracowników instytucji kultury (także w czasie pandemii) i poznanie rozwiązań specyficznych problemów, jakie w związku z ich stosowaniem pojawiają się w instytucjach kultury.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in.:
W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 399 zł zapłacą Państwo 349 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT, ponieważ finansują je ze środków publicznych (nie ma znaczenia czy finansują szkolenie z dotacji czy ze środków własnych). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie online odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania z warsztatów online potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu online nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem online każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu online. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.