Już tylko do 1 grudnia br. trwa nabór zgłoszeń w konkursie na najlepszą akcję czytelniczą promującą kampanię „Mała książka — wielki człowiek”. Organizatorem inicjatywy jest Instytut Książki.

Nadrzędnym celem konkursu jest wyłonienie spośród bibliotek biorących udział w kampanii, dziesięciu takich, które najlepiej promowały ją w edycji 2021/2022 zgodnie z hasłem „Najlepsza akcja czytelnicza promująca projekt «Mała książka — wielki człowiek» w Twojej bibliotece”.

W akcji mogą wziąć udział biblioteki wszystkich rodzajów działające na terenie Polski. Filie bibliotek mogą zgłaszać się do projektu tylko za pośrednictwem biblioteki głównej.

Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu najlepszej akcji czytelniczej uczestnika kampanii, promującej projekt „Mała książka — wielki człowiek” w jednej z wymienionych form:

  • filmu nie dłuższego niż dwie minuty w formacie: MOV, MP4, AVI, WMV;
  • relacji fotograficznej w formacie: JPG, JPEG, PNG oraz
  • innego przekazu, tj. piosenki lub reklamy internetowej.

Nagrody w konkursie stanowią książki i materiały do animacji spotkań z najmłodszymi czytelnikami o wartości 1500 zł.

Aby wziąć udział w inicjatywie, należy formularz zgłoszeniowy [plik DOCX] przesłać drogą mailową na adres: g.dul@instytutksiazki.pl wraz z pracą konkursową załączoną w mailu lub przesłanego za pomocą WeTransfer. Przesyłaną pracę należy opisać nazwą biblioteki. Do pracy można dołączyć opis nie dłuższy niż 150 słów oraz link do strony WWW lub mediów społecznościowych, gdzie biblioteka zamieści konkursowy materiał z hashtagiem #wielkiczlowiekwbibliotece.

Wyniki konkursu zostaną opublikowane 8 grudnia 2021 r. na stronie internetowej Instytutu Książki.