Tylko do 17 października br. trwa nabór zgłoszeń do VI edycji Przeglądu Muzeum Widzialne. Organizatorem inicjatywy jest Narodowy Instytut Muzeów.

Nadrzędnym celem projektu wybór najlepszych systemów identyfikacji wizualnych, działań promocyjnych i wizerunkowych zrealizowanych przez polskie muzea. Zadaniem przeglądu jest także pozyskiwanie nowych odbiorców oferty muzealnej.

Inicjatywa skierowana jest do muzeów, do współpracujących z muzeami studiów graficznych, agencji reklamowych czy indywidualnych grafików.

W ramach przeglądu przewidziano pięć kategorii konkursowych:

  • Kategoria A — identyfikacja muzeum: ocenie podlegają wdrożone systemy identyfikacji wizualnych muzeów, tj. logo, system informacji wewnątrz i na zewnątrz muzeum, w tym oznakowanie wystaw stałych, projekty druków firmowych, informacyjnych, materiałów edukacyjnych itp.
  • Kategoria B — identyfikacja wystaw czasowych: ocenie podlegają opracowane przez muzea na potrzeby wystaw czasowych kompleksowe systemy identyfikacji wizualnej, w tym m.in.: projekty plakatów, folderów, tablic informacyjnych w przestrzeni wystawienniczej, wydawnictw, materiałów edukacyjnych.
  • Kategoria C — grafika strony internetowej: ocenie podlega projekt graficzny i funkcjonalność strony internetowej muzeum.
  • Kategoria D — kampanie promocyjno-marketingowe: ocenie podlegają zrealizowane przez muzeum kampanie promocyjno-marketingowe, których celem jest promocja muzeum, wystaw, projektów edukacyjnych. Zgłoszenie w tej kategorii powinno prezentować poszczególne etapy kampanii, w tym: wyznaczenie celów kampanii, identyfikację grup docelowych, wybór kanałów komunikacji np. reklamy prasowe, reklamy w mediach elektronicznych, ulotki, profile społecznościowe itd., promocyjne wydarzenia towarzyszące np. koncerty, pokazy, warsztaty, projekcje, osiągnięte efekty.
  • Kategoria E — zarządzanie mediami społecznościowymi: ocenie podlega strategia i zarządzanie profilami społecznościowymi muzeum.

Zgłaszane projekty powinny zostać wdrożone przez muzea w okresie od 31 sierpnia 2022 r. do 31 sierpnia 2024 r. Każdy uczestnik może zgłosić dowolną liczbę projektów w każdej z kategorii.

Aby wziąć udział w inicjatywie, należy przesyłać zgłoszenia drogą mailową na adres muzeumwidzialne@nim.gov.pl. Zgłoszenie powinno obejmować kartę zgłoszeniową, która dostępna jest na stronie Instytutu oraz prezentację zgłaszanego projektu.