100 000 wierszy pojawi się w warszawskiej przestrzeni miejskiej, kawiarniach, klubach, niezależnych księgarniach, a nawet w sklepach spożywczych czy zakładach fryzjerskich. To druga edycji akcji „Wiersze w mieście”, która zrodziła się z kampanii „Wiersze w metrze”. Organizatorem inicjatywy jest EUNIC Warszawa, czyli Stowarzyszenie Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej w Warszawie. Projekt współorganizuje Miasto Stołeczne Warszawa.

Tegoroczna odsłona akcji „Wiersze w mieście” będzie promować dostęp do poezji, jakiego do tej pory nie było. W porównaniu do zeszłego roku „Wiersze w mieście” czterokrotnie zwiększyły zasięg. W poprzedniej akcji inicjatywy rozdano 27 000 wierszy, w tym aż 100 000. Organizatorzy akcji chcą dotrzeć z poezją do osób, które jej na co dzień nie czytają.

Autorami wierszy jest 18 europejskich poetów, a ich motywem przewodnim wolność. Utwory reprezentują różnorodność tradycji, kultur oraz poglądów twórców z różnych zakątków naszego kontynentu. Polskę reprezentować będą utwory Michała Jagiełły.

Organizatorem projektu „Wiersze w mieście” jest EUNIC Warszawa, czyli Stowarzyszenie Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej w Warszawie. Instytuty zrzeszone w EUNIC stawiają sobie za zadanie wspólne działania instytucji kulturalnych, wymianę doświadczeń i umiejętności oraz współpracę z lokalnymi partnerami w tym organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury oraz Komisją Europejską.

Informacje o lokalizacjach, w których będzie można otrzymać wiersz, można znaleźć na stronie internetowej www.wierszewmiescie.eu.

Tegoroczna akcja potrwa do 30 kwietnia br.