Drodzy Czytelnicy,
W instytucjach kultury wciąż pokutuje przekonanie, że praca zdalna u tego typu pracodawcy się nie sprawdza. Nic bardziej mylnego! Jak pokazały doświadczenia z czasów pandemicznego zamknięcia, w wielu instytucjach kultury ten sposób świadczenia pracy przyniósł wiele korzyści. Oczywiście trudno jest skierować na pracę zdalną sprzątaczkę, bibliotekarza czy muzyka z orkiestry, ale gdyby tak dobrze rozejrzeć się po instytucji, to wciąż jest wielu pracowników, których stanowiska pracy umożliwiają wykonywanie tego rodzaju pracy.
Praca zdalna to korzyści dla obydwu stron: zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Skierowanie pracownika do wykonywania pracy zdalnej to dla pracodawcy przede wszystkim oszczędność materiałów, mediów (przede wszystkim ogrzewania, wody, energii), ale także zdobycie dodatkowej przestrzeni w siedzibie instytucji kultury. Praca zdalna nie musi trwać cały czas! Aby oszczędzić, wystarczy skierowanie pracownika do takiej pracy np. raz w tygodniu!
Nowe zasady kierowania pracowników instytucji kultury na pracę zdalną ma już niedługo określać Kodeks pracy — zmiany w przepisach w tym zakresie są na etapie prac sejmowych (druk sejmowy 2335).
O tym, jakie korzyści może przynieść instytucji kultury kierowanie niektórych grup pracowników do pracy zdalnej, opowie nasz ekspert, mecenas Anna Gotkowska, radca prawny i specjalista prawa pracy oraz prawa instytucji kultury, podczas webinaru pt. Praca zdalna jako sposób na obniżenie kosztów bieżących w instytucji kultury. Najnowsze zmiany w Kodeksie pracy przygotowanego przez Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Webinar poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Anna Gotkowska:
Celem webinaru jest zapoznanie uczestników z korzyściami z kierowania pracowników instytucji kultury do wykonywania pracy zdalnej w kontekście planowanych zmian w Kodeksie pracy oraz odpowiedź na najczęściej zadawane pytania z tego zakresu. To webinar, z którego powinien skorzystać każdy dyrektor instytucji kultury, osoba zarządzająca zasobami ludzkimi albo osoba odpowiedzialna za koszty instytucji.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in.:
W cenie webinaru (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 259 zł zapłacą Państwo 229 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w webinarze instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za webinar wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia.
Webinar odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania z webinaru potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w webinarze nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed webinarem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w webinarze. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas webinaru i wylogowania uczestników niezgłoszonych na webinar albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.