Drodzy Czytelnicy,
W instytucjach kultury są wypłacane zarówno nagrody jak i premie. O ile niektóre z tych świadczeń, jak nagroda jubileuszowa czy nagroda za szczególne osiągnięcia w pracy wynikają wprost z przepisów ustawy o działalności kulturalnej, czy nagroda roczna wypłacana na podstawie ustawy kominowej, wcale nie znaczy, że każdy pracownik może je tak po prostu otrzymać. Część z nich wymaga przyznania przez dyrektora, a w każdym przypadku trzeba też spełnić określone warunki.
Obowiązujący w instytucji kultury regulamin wynagradzania może określać zasady wypłacania nagród w sposób korzystniejszy niż w ustawie o działalności kulturalnej. Może też określać inne niż wymienione w przepisach nagrody oraz wprowadzać premie. Przy czym premia i nagroda to nie to samo i koniecznie trzeba znać różnice.
Warto też pamiętać o innych, szczególnych zasadach nagradzania osób kierujących instytucją, czyli dyrektora, jego zastępcy i głównego księgowego.
Aby uporządkować Państwa wiedzę o zasadach przyznawania i wypłacania nagród i premii w instytucjach kultury, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało 90-minutowy webinar pt. Premie i nagrody w instytucjach kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Webinar poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Anna Gotkowska:
Celem webinaru jest zapoznanie Państwa z obowiązującymi przepisami ustawy o działalności kulturalnej oraz ustawy kominowej oraz najnowszym orzecznictwem dotyczącym nagród i premii w instytucjach kultury. Podczas webinaru zostaną też zaprezentowane różnice między nagrodą i premią oraz najczęściej popełniane błędy w formułowaniu zapisów regulaminów dotyczących tych świadczeń.
W cenie webinaru (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 189 zł zapłacą Państwo 159 zł netto za uczestnika webinaru.
Biorące udział w webinarze instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za webinar wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia.
Webinar odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania z webinaru potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w webinarze nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed webinarem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w webinarze. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas webinaru i wylogowania uczestników niezgłoszonych na webinar albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.