Drodzy Czytelnicy,
Zatrudnienie pracowników w równoważnym systemie czasu pracy albo w systemie podstawowym, ale z różnymi godzinami rozpoczynania i kończenia pracy, powoduje po stronie pracodawcy obowiązek sporządzenia dla pracowników rozkładów czasu pracy. O ile przepisy Kodeksu pracy określają po krótce zasady ich tworzenia, to milczą już na temat możliwości modyfikacji takich rozkładów. Poza tym nigdzie w przepisach nie znajdziemy wzorów harmonogramów czasu pracy. Wiadomo tylko, że mają być indywidualne i sporządzone na piśmie lub elektronicznie. W związku z tym pojawia się bardzo wiele pytań dotyczących tworzenia i zmiany rozkładów czasu pracy. Na te pytania w trakcie webinaru odpowie nasz ekspert z zakresu czasu pracy, mec. Anna Gotkowska.
Tworzenie rozkładów czasu pracy wymaga wiedzy na temat wszystkich przepisów dotyczących czasu pracy, ponieważ rozkład musi obejmować wymagane prawem odpoczynki, nie może naruszać przepisów o dobie pracowniczej i tygodniu pracowniczym.
Ale rozkłady czasu pracy tworzone są przede wszystkim po to, by pracownicy wiedzieli, kiedy rozpoczynają i kończą pracę danego dnia i aby w instytucji kultury sprawnie została zorganizowana pracy, tak by instytucja ona wypełniać swoje cele we wszystkich godzinach, w których działa.
Wszystkie zasady prawidłowego tworzenia rozkładów czasu pracy w instytucjach kultury poznają Państwo w czasie specjalnie przygotowanego przez Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawcę Poradnika Instytucji Kultury, 90-minutowego webinaru pt. Rozkłady czasu pracy w instytucji kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Webinar poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Anna Gotkowska:
Celem webinaru jest zebranie wszystkich przepisów Kodeksu pracy dotyczących rozkładów czasu pracy oraz przekazanie praktycznych wskazówek jak je stosować w instytucjach kultury.
W cenie webinaru (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 239 zł zapłacą Państwo 209 zł netto za uczestnika webinaru.
Biorące udział w webinarze instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za webinar wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia.
Webinar odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania z webinaru potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w webinarze nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed webinarem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w webinarze. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas webinaru i wylogowania uczestników niezgłoszonych na webinar albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.