19–20 lutego br. w Gdańsku odbędzie się konferencja „Marketing w kulturze. Komunikacja — trendy — praktyka”, którą organizują wspólnie Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku oraz Narodowe Centrum Kultury. Do udziału w inicjatywie zaproszeni zostali m.in. przedstawiciele kultury i mediów społecznościowych, menedżerowie public relations, osoby z organizacji pozarządowych oraz członkowie grup nieformalnych. Udział w dwudniowej konferencji jest bezpłatny.
Pierwszy dzień konferencji „Marketing w kulturze. Komunikacja — trendy — praktyka” to dyskusje i praktyczne prezentacje oraz krótkie warsztaty. W czasie warsztatów zostaną poruszone tematy dotyczące m.in łączenia skutecznej promocji kultury w on- i offline, przeglądu najnowszych badań marketingu kultury, zmian w uczestnictwie w kulturze czy samego odbioru kultury. Uczestnicy będą mieli również okazję dowiedzieć się, jak ogromną rolę w działaniach PR odgrywa współpraca z mediami oraz jak ważnym narzędziem w promocji instytucji kultury są media społecznościowe.
Do wygłoszenia prelekcji zaproszeni zostali m.in. praktycy, zajmujący się wdrażaniem strategii komunikacji w instytucjach kultury i skuteczną promocją projektów kulturalnych. Wśród prelegentów konferencji są m.in.: Jassie Hunt zajmująca się komunikacją i marketingiem w Tate Modern i Victoria & Albert Musuem w Londynie, Natalia Hatalska i Katarzyna Bik z Muzeum Narodowego w Krakowie, Agata Kwiecińska — rzeczniczka Konkursu Chopinowskiego z 2015 roku, Łukasz Maźnica z ekultura.org, Anna Król z GoCulture oraz Artur Jabłoński — twórca bloga arturjablonski.com.
Drugi dzień gdańskiej konferencji to całodniowe szkolenie.
Szczegółowe informacje dotyczące inicjatywy znajdują się na stronie internetowej konferencji.