Drodzy Czytelnicy,
wprowadzony na terenie całego kraju stan epidemiczny wiosną tego roku i do tej pory nieodwołany stan epidemii wpływa nieustannie na wiele aspektów naszego życia, w tym na organizację pracy instytucji kultury. Dodatkowo sytuacja pandemiczna zmienia się bardzo szybko i tak samo szybko musi działać dyrektor instytucji. Kierowanie na pracę zdalną albo na przestój, nagłe kierowanie pracowników na kwarantannę, zwiększona liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich — to obecnie codzienność dyrektorów instytucji kultury. Dodatkowo z dnia na dzień zakazano działalności instytucji kultury.
To powoduje, że dyrektorzy instytucji kultury muszą szukać rozwiązań dotyczących nowej organizacji czasu pracy.
Chociaż przepisy Kodeksu pracy nie zmieniły się w okresie obowiązywania stanu epidemii, to jednak ich praktyczne zastosowanie właśnie w tym czasie wywołuje w instytucji kultury wiele wątpliwości.
Dlatego na specjalnym, dedykowanym dyrektorom instytucji kultury szkoleniu podpowiemy, jak w ramach obowiązujących przepisów zorganizować pracę pracowników w taki sposób, by było to zgodne z prawem, bezpieczne oraz adekwatne do sytuacji danej instytucji kultury i jednocześnie korzystne dla niej samej. Skupimy się również na tym, jak dostosować pracę w dobie pandemii do konieczności realizacji zadań statutowych oraz jak do obecnej sytuacji dostosować dokumenty związane z BHP.
Jak wskazały dotychczasowe doświadczenia wielu instytucji kultury, praca zdalna doskonale sprawdziła się w przypadku niektórych grup pracowników. Jednak czy zgodnie z najnowszymi przepisami jest ona obowiązkowa w instytucji kultury? Czy wszyscy pracownicy powinni pracować zdalnie? Dodatkowo kierowanie pracowników na pracę zdalną wiąże się z innymi problemami prawnymi jak np. z koniecznością wyniesienia poza zakład pracy dokumentów zawierających np. dane osobowe. Co w takim przypadku powinien zrobić Inspektor Ochrony Danych?
Te i wiele innych wątpliwości związanych z praktycznym zastosowaniem przepisów dotyczących pracy w okresie stanu epidemii rozwieje wybitny ekspert ds. prawa pracy i prawa instytucji kultury, mec. Anna Gotkowska.
Aby przekonać Państwo, że można ‒ przestrzegając przepisów ‒ zorganizować pracę pracowników instytucji kultury także w czasie pandemii, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe specjalistyczne szkolenie online pt. Jak zgodnie z przepisami zorganizować pracę w instytucji kultury w stanie pandemii?. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Szkolenie poprowadzi Anna Gotkowska:
Celem szkolenia online jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów Kodeksu pracy oraz innych obowiązujących przepisów w stanie pandemii i poznanie rozwiązań specyficznych problemów, jakie w związku z ich stosowaniem pojawiają się w instytucjach kultury.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
W cenie szkolenia online (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 349 zł zapłacą Państwo 299 zł netto za uczestnika szkolenia.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT, ponieważ finansują je ze środków publicznych (nie ma znaczenia czy finansują szkolenie z dotacji czy ze środków własnych). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie online odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania z warsztatów online potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu online nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem online każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu online. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.