Zamówienia w instytucjach kultury mają specyficzny charakter. Instytucje kultury przygotowują i przeprowadzają postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie tylko o charakterze czysto kulturalnym czy artystycznym.
Są to zamówienia o szerokim zakresie, w tym:
Tym bardziej więc wielką umiejętnością jest dokonanie opisu przedmiotu zamówienia czy ustalenie warunków udziału w postępowaniu w sposób prawidłowy, mający zapewnić otrzymanie zamówienia spełniającego nie tylko potrzeby zamawiającego, ale i zgodność z wymaganiami Ustawy z 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) — dalej: pzp, w tym zakresie.
I choć pzp weszła w życie już kilka lat temu, to stosowanie jej przepisów wciąż budzi wiele wątpliwości zamawiających w instytucjach kultury. Wprowadza ona szereg zmian oraz nowych rozwiązań prawnych, które dotyczą całego procesu udzielania zamówień publicznych — począwszy od samego planowania postępowania, przez prowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia publicznego, aż do realizacji umowy oraz jej ewaluacji.
Aby rozwiać Państwa wątpliwości związane z udzielaniem zamówień publicznych w trybie podstawowym, czyli na podstawie pzp, w instytucjach kultury, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało jednodniowe, specjalistyczne szkolenie online pt. Zamówienia publiczne w instytucjach kultury — tryb podstawowy: przygotowanie, ocena ofert, umowa, obowiązki zamawiających. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.
Szkolenie poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Arkadiusz Szyszkowski:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z przepisami pzp dotyczącymi trybu podstawowego zamówień publicznych i oraz odpowiedź na wszystkie pytania z tego zakresu.
W cenie szkolenia (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:
Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 469 zł zapłacą Państwo 399 zł netto za uczestnika webinaru.
Biorące udział w szkoleniu instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za szkolenie wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia. Wystarczy zaznaczyć w formularzu zgłoszenia na szkolenie treść oświadczenia w sprawie zwolnienia od VAT.
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting
- Do korzystania ze szkolenia potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
- Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
- Udział w szkoleniu nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
- Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w szkoleniu. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
- Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas szkolenia i wylogowania uczestników niezgłoszonych na szkolenie albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.