Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Czytam wszędzie”, która promuje nowoczesne formy czytelnictwa. Pomysłodawcą inicjatywy jest Fundacja Nowoczesna Polska, która prowadzi bibliotekę internetową www.wolnelektury.pl. Każdy miłośnik słowa pisanego znajdzie coś dla siebie.

Jak bardzo potrzebne są kampanie promujące wszelkie formy czytelnictwa w Polsce, pokazują co roku badania opinii. Według TNS Polska w 2014 r., w ciągu minionego roku aż 58% Polaków nie przeczytało ani jednej książki. Wychodząc temu naprzeciw, kilka lat temu na podobną inicjatywę zdecydowała się Grupa Twórcza QlubXsiążkowy, która swoją inicjatywą „Nie czytasz, nie idę z Tobą do łóżka” pokazała, jak atrakcyjne może być czytanie, i w 2011 r. została wybrana najlepszą kampanią społeczną roku. Czy z akcją „Czytam wszędzie” będzie podobnie, czas pokaże.

„Czytam wszędzie” to kampania promująca przede wszystkim czytanie w miejscach takich jak przychodnie lekarskie, urzędy, dworce, autobusy, samoloty czy pociągi. Jej celem jest pokazanie odbiorcom, że wykorzystywane przez nich urządzenia mobilne, takie jak tablety, smartfony, czytniki e-booków, czy laptopy mogą pomagać w kontakcie z literaturą w każdej chwili i w dowolnym miejscu. Dzięki portalowi Wolne Lektury czytelnik ma możliwość za darmo korzystać z książek elektronicznych i audiobooków 24 godziny na dobę.

W ramach kampanii nagrany został także spot promujący czytelnictwo, który emitowany będzie w sierpniu i we wrześniu br. w kinach w całej Polsce, na portalach internetowych największych serwisów informacyjnych, w środkach komunikacji miejskiej oraz w telewizji.

Szczegółowe informacje dotyczące kampanii znajdują się na profilu Wolnych Lektur w serwisie Facebook.