Do 30 września br. trwa nabór zgłoszeń na pobyt studyjny w ramach Kolegium Tłumaczy 2022 r. Organizatorem inicjatywy jest Instytut Książki.

Kolegium Tłumaczy to program rezydencjalny, który działa od 2006 r., skierowany do tłumaczy literatury polskiej.

Udział w inicjatywie mogą wziąć zarówno tłumacze z dużym dorobkiem, jak i początkujący.

Kandydaci mogą ubiegać się o miesięczny pobyt w Krakowie w Kolegium Tłumaczy przy Instytucie Książki lub w Warszawie w dawnym mieszkaniu Tadeusza Konwickiego.

Aby ubiegać się o rezydencję, kandydat musi posiadać przynajmniej jeden tekst tłumaczenia ogłoszony drukiem bądź zamieszczony w Internecie.

W ramach pobytu studyjnego uczestnik otrzymuje bezpłatne zakwaterowanie, zwrot kosztów podróży, diety w wysokości 30 zł dziennie i kieszonkowe, tj. 40 zł za każdą rozpoczętą dobę oraz pomoc w organizacji spotkań z wydawcami bądź pisarzami.

Aby wziąć udział w inicjatywie, należy zgłoszenie przesłać drogą mailową na adres: collegium@bookinstitute.pl.

W zgłoszeniu powinny znaleźć się następujące informacje:

  • życiorys, tj. data urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie, działalność zawodowa, dane kontaktowe — adres zamieszkania, adres korespondencyjny, e-mail, numer telefonu;
  • pełna lista opublikowanych przekładów;
  • krótki opis prac planowanych na czas pobytu studyjnego;
  • opis planowanych przez kandydata działań zmierzających do ukazania się przekładu na rynku wydawniczym oraz
  • informacje na temat preferowanego terminu i miejsca pobytu, a także
  • informacje na temat preferowanego tematu wykładu dla studentów i ewentualne rekomendacje.

Ponadto w ramach inicjatywy rezydent może zostać poproszony o poprowadzenie gościnnego wykładu dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Tłumacz jest również zobligowany do sporządzenia sprawozdania z pobytu studyjnego. Sprawozdanie należy przesłać na adres mailowy Instytutu Książki w ciągu dwóch miesięcy od zakończeniu pobytu.