Do 31 października br. można nadsyłać opracowane i wdrożone projekty do II edycji Przeglądu Muzeum Widzialne. Organizatorem konkursu jest NIMOZ oraz portal Muzealnictwo.com a partnerem merytorycznym Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Inicjatywa skierowana jest do muzeów, studiów graficznych oraz indywidualnych grafików.
Nadrzędnym celem przeglądu jest podkreślenie znaczenia systemów identyfikacji wizualnych i projektów graficznych dla działań wizerunkowych muzeów. Organizatorzy chcą również zwrócić uwagę na promocję rozwiązań i praktyk projektowania graficznego.
Do udziału w projekcie można zgłaszać identyfikacje wizualne i projekty graficzne, które zostały wdrożone w latach 2014–2015, i są nadal wykorzystywane.
Dany projekt graficzny może zgłosić tylko jeden podmiot. Każdy uczestnik przeglądu może natomiast zgłosić dowolną liczbę projektów.
Przegląd obejmuje cztery kategorie:
Aby wziąć udział w przeglądzie, należy wypełnić kartę zgłoszeniową, a następnie przesłać ją drogą elektroniczną na adres muzeumwidzialne@nimoz.pl. Do karty należy załączyć prezentację projektów graficznych w formacie PDF.
Wyniki przeglądu zostaną ogłoszone w listopadzie br. i dostępne będą na stronach internetowych organizatorów: www.nimoz.pl, www.muzealnictwo.com, www.stgu.pl.