Drodzy Czytelnicy,

Wśród dyrektorów instytucji dużo pytań rodzi zawsze zagadnienie związane z kontrolą przeprowadzaną przez organizatora: po pierwsze, często odbywa się ona bez podstawy prawnej; po drugie, na kontrolę w instytucji przychodzi np. skarbnik, pracownik urzędu czy sam wójt; a po trzecie, co właściwie organizator może kontrolować, jakie dokumenty można udostępnić. Zdarza się też, że organizatorzy bezprawnie wykorzystują przepisy o kontroli zarządczej i o audycie do kontroli instytucji kultury.

Aby ułatwić Państwu sprawne i bezstresowe przejście przez kontrolę organizatora, Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, wydawca Poradnika Instytucji Kultury, przygotowało 90-minutowy webinar pt. Kontrola organizatora w instytucji kultury. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami naszej propozycji.

Termin i czas trwania webinaru

  • Data: 5 października 2022 r.
  • Czas trwania: 09:30 do 11:00

Prowadzący webinar

Webinar poprowadzi i na wszystkie Państwa pytania z tego zakresu odpowie Anna Gotkowska:

  • radca prawny;
  • absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim;
  • autorka licznych publikacji dotyczących prawa pracy, prawa instytucji kultury w Poradniku Instytucji Kultury (Wydawnictwo Prawo dla Praktyków);
  • autorka publikacji książkowych dla instytucji kultury, m.in. dotyczących regulaminu organizacyjnego i regulaminu wynagradzania oraz czasu pracy;
  • szkoleniowiec z zakresu m.in. wynagradzania pracowników i prawa pracy w instytucjach kultury;
  • właścicielka kancelarii prawnej zajmującej się doradztwem prawnym dla instytucji kultury.

Cel webinaru

Celem webinaru jest zdobycie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów dotyczących kontroli organizatora w instytucji kultury i poznanie rozwiązań specyficznych problemów, jakie
w związku z ich stosowaniem pojawiają się w instytucjach kultury.

Program webinaru

  1. Nadzór a kontrola — ważna różnica.
  2. Kto i co może kontrolować z ramienia organizatora w instytucji kultury:
    • rola komisji rewizyjnej,
    • prawo radnych do zasięgania informacji o działalności instytucji kultury,
    • wójt (burmistrz, prezydent miasta), zarząd powiatu lub województwa, minister, skarbnik, sekretarz i inni pracownicy urzędu a ich uprawnienia w stosunku do instytucji kultury i dyrektora.
  3. Co podlega kontroli przez organizatora?
  4. Jakie dokumenty należy przekazać do kontroli?
  5. Wnioski i zalecenia pokontrolne — na co należy zwrócić uwagę?
  6. Czy organizator jest uprawniony do kontroli zarządczej w instytucji kultury?

Koszt webinaru

W cenie webinaru (poniżej, kwota za uczestnika), zapewnione są:

  • 90 minut ze specjalistą prawa instytucji kultury oraz prawa pracy,
  • możliwość zadawania pytań w trakcie webinaru w formie czatu oraz w formie audio,
  • materiały stanowiące podsumowanie tematyki poruszanej na webinarze wysyłane mailem,
  • certyfikat dla każdego uczestnika wysyłany mailem.

Dla prenumeratorów Poradnika Instytucji Kultury jak zwykle rabat!
Zamiast 189 zł zapłacą Państwo 159 zł netto za uczestnika webinaru.

Biorące udział w webinarze instytucje kultury mogą skorzystać ze zwolnienia od VAT (nie ma tu znaczenia źródło finansowania, czy jest to dotacja podmiotowa czy np. środki własne instytucji). Wystarczy wypełnić i odesłać załączone do wiadomości e-mail oświadczenie w sprawie zwolnienia od VAT. Za webinar wystawiamy fakturę z 7-dniowym terminem płatności, przypadającym zawsze po dniu wydarzenia.

Webinar odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej Clickmeeting

  1. Do korzystania z webinaru potrzebny jest komputer ze stałym dostępem do Internetu, z kamerką internetową oraz zestawem słuchawkowym, który umożliwi lepszą jakość odbioru wypowiedzi prowadzącego.
  2. Zalecamy korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych.
  3. Udział w webinarze nie wymaga od uczestnika pobrania i zainstalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
  4. Przed webinarem każdy uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszenia adres email zaproszenie do udziału w webinarze. Po kliknięciu w przycisk „Dołącz” należy podać dowolny login (zalecamy, aby to była nazwa instytucji kultury, którą Państwo reprezentują) oraz adres email. W emailu z zaproszeniem jest także przycisk umożliwiający sprawdzenie połączenia internetowego i sprzętu uczestnika oraz wskazówki, jak dołączyć do warsztatów online.
  5. Jeden link można wykorzystać tylko z jednego komputera. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czyli liczba zgłoszonych osób odpowiada liczbie osób zalogowanych podczas webinaru i wylogowania uczestników niezgłoszonych na webinar albo wystawienia faktury za dodatkowego, niezgłoszonego uczestnika.

Materiały do pobrania